Dit ansvar som ejer
Bygnings- og Boligregistret (BBR) indeholder oplysninger om Danmarks grunde, bygninger, tekniske anlæg og private boliger. Som ejer har du ansvar for at følge op på, om BBR-oplysningerne for din ejendom er korrekte.

Skal du rette dine BBR-oplysninger?
Er oplysningerne opdateret indenfor det seneste år?
Har du opdaget fejl i oplysningerne?
Vejledning
Find instrukser til hvad du skal rette og hvordan
Derfor er det vigtigt at tjekke sine BBR-oplysninger
Det bliver dine BBR-oplysninger brugt til
Oplysningerne i BBR anvendes både af de statslige, regionale og kommunale myndigheder samt af forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere og realkreditinstitutter.
Din ejendomsvurdering laves bl.a. på baggrund af BBR-data
Din ejendomsvurdering fastsættes bl.a. ud fra din boligs areal i BBR. Ved om- og tilbygninger bliver der lavet en omberegning af ejendomsværdiskatten i de tilfælde, hvor der siden sidste vurdering er afsluttet en byggesag på ejendommen. Du skal derfor være opmærksom på, at du skal indberette eventuelle tilbygninger til Bygnings- og Boligregistret, da du ved fejl i dine BBR-data får en forkert ejendomsvurdering og måske også en forkert ejendomsværdiskat.
Situationer hvor du skal indberette BBR-oplysninger
Hvornår skal jeg indberette BBR-oplysninger?
Når du foretager ændringer på dine bygninger – fx hvis du skifter varmeinstallation fra oliefyr til fjernvarme, bygger et nyt redskabsskur - eller bliver opmærksom på fejl i din BBR-meddelelse, er det din pligt som ejer at rette dine BBR-oplysninger.
Indvendige renoveringer, som fx opsætning af nyt køkken, skal ikke indberettes til BBR.Disse BBR-oplysninger skal du indberette
Hvilke BBR-oplysninger skal jeg indberette?
Det afhænger af, hvad du har ændret ved din bygning. Det er kun de oplysninger, der er ændret eller der er fejl i, som du skal indberette til BBR.